Οι ταξινομημένες κάρτες για τα ελληνικά κοχύλια.
Η ιδέα ξεκινησε επειτα απο μια εκδρομή σε κοντίνή παραλία της Αττικής αφού η κορούλα μου μάζεψε μια ολοκληρη σακούλα με κοχύλια- τους θησαυρούς της θαλασσας, όπως τους λεει.
Πραγματικοί θησαυροί , μιας και τα κοχύλια χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή κοσμημάτων, πολύτιμων αντικειμένων ενώ σε κάποιους πολιτισμούς κατείχαν ακόμα και θέση χρημάτων.
Επειτα τα κοχύλια ήρθαν στην ταξη μας για τα καλοκαιρινά καλλιτεχνικά εργαστήρια του σχολείου μας, όταν ενας μαθητής μου ζήτησε να ονομάσω τα κοχύλια και ξαφνικά συνειδιτοποίησα πως οι γνώσεις μου για αυτά ήταν ελάχιστες.
Η δασκάλα μας στο Μοντεσσοριανό εργασήτρι παντα μας προετρεπε, ως φοιτήτριες να βρίσκουμε το κατάλληλο και άρτιο επιστημονικά λεξιλόγιο για να δώσουμε στα παιδιά.
Η Μ.Μοντεσσόρι υποστηρίζει πως στο α'σταδιο ανάπτυξης 0-6 τα παιδιά διψάνε για λεξιλόγιο και ο ενήλικας ωφείλει να ικανοποιήσει αυτή την δίψα του παιδού για την μητρική του γλώσσα προσφεροντας του πλούσιο και ακριβές λεξιλογιο .
Γιατί μόναχα ότι ονομάζουμε υπαρχει στην συνείδησή μας, μονάχα ότι ονοματίζουμε αποκτά υπόσταση, οι λεξεις που μαθαίνουμε μας προσφερουν γνώση και η γνώση φέρει σεβασμό και ευθήνη.
Ετσι λοιπόν ξεκίνησε η ερευνά μας για τα ελληνικά κοχύλια, δύσκολη ερευνα, επίπονη που κράτησε καιρό. Βιβλία, συνεντεύξεις απο νησιώτες, ψαράδες, βιολόγους και ωκεανολόγους, ώσπου καταφεραμε να φτιάξουμε μια σειρά απο 20 ταξινομημενες κάρτες με τα ονόματα των ελληνικών κοχυλιών στην ελληνική γλώσσα και μαζί συλλέξαμε και πολλές από τις ιστορίες τους...
Ποιος να φανταζόταν οτι αυτά τα μικρά κοχυλιά κρύβουν τόσες ιστορίες; Πολύτιμοί θησαυρόι που τι ευτυχία τις εχουμε πια στην τάξη μας για τα παιδιά μας!
Η ιδέα ξεκινησε επειτα απο μια εκδρομή σε κοντίνή παραλία της Αττικής αφού η κορούλα μου μάζεψε μια ολοκληρη σακούλα με κοχύλια- τους θησαυρούς της θαλασσας, όπως τους λεει.
Πραγματικοί θησαυροί , μιας και τα κοχύλια χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή κοσμημάτων, πολύτιμων αντικειμένων ενώ σε κάποιους πολιτισμούς κατείχαν ακόμα και θέση χρημάτων.
Επειτα τα κοχύλια ήρθαν στην ταξη μας για τα καλοκαιρινά καλλιτεχνικά εργαστήρια του σχολείου μας, όταν ενας μαθητής μου ζήτησε να ονομάσω τα κοχύλια και ξαφνικά συνειδιτοποίησα πως οι γνώσεις μου για αυτά ήταν ελάχιστες.
Η Μ.Μοντεσσόρι υποστηρίζει πως στο α'σταδιο ανάπτυξης 0-6 τα παιδιά διψάνε για λεξιλόγιο και ο ενήλικας ωφείλει να ικανοποιήσει αυτή την δίψα του παιδού για την μητρική του γλώσσα προσφεροντας του πλούσιο και ακριβές λεξιλογιο .
Γιατί μόναχα ότι ονομάζουμε υπαρχει στην συνείδησή μας, μονάχα ότι ονοματίζουμε αποκτά υπόσταση, οι λεξεις που μαθαίνουμε μας προσφερουν γνώση και η γνώση φέρει σεβασμό και ευθήνη.
Ποιος να φανταζόταν οτι αυτά τα μικρά κοχυλιά κρύβουν τόσες ιστορίες; Πολύτιμοί θησαυρόι που τι ευτυχία τις εχουμε πια στην τάξη μας για τα παιδιά μας!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι σκέψεις σας, η αποψή σας , νεες ιδέες ή προτασεις για την δουλειά μας με τα παιδιά ειναι πολύ σημαντικά για εμάς, μην διστάσετε να αφήσετε ενα σύντομο μήνυμα
Σας ευχαριστώ