Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Aerial yoga για παιδιά στα Πρωτοβαδίσματα.

Ένα κεντρικό  κομμάτι της παιδαγωγικής δουλειάς μας με τα παιδιά είναι αφενός  γνώση που έχουμε γύρω από το Παιδί  και την παιδική ηλικία άλλα και η Παρατήρηση, ορίζοντας την   Παρατήρηση σαν το πιο σημαντικό επιστημονικό εργαλείο μιας επιστημονικής  μεθόδου.

Στο σχολείο μας, στα Πρωτοβαδίσματα, εμείς  οι δασκάλες γνωρίζουμε πως να κοιτάμε με ακρίβεια , πως δηλαδή να  παρατηρούμε το παιδί , ώστε να αποκτήσουμε μια βαθιά κατανόηση του προσωπικού ρυθμού  ανάπτυξης  ,που δεν στηρίζεται στις προσδοκίες του ενήλικα άλλα στην αληθινή  παιδική φύση.

Παρατηρούμε για να διακρίνουμε τα πραγματικά ενδιαφέροντα του παιδιού , εξασκούμαστε στην επιστημονική μέθοδο της παρατήρησης για να μπορούμε να βλέπουμε τις μικρές λεπτομέρειες,  που θα μας οδηγήσουν στην ουσία και δεν θα μείνουμε στην επιφάνεια, άλλα θα εμβαθύνουμε σε αυτά που έχουν πραγματική σημασία στην ανάπτυξη, με βαθιά συνείδηση και ευαισθητοποίηση για το Παιδί.  Με αυτό τον λεπτό τρόπο ανταποκρινόμαστε στις πραγματικές ανάγκες της ανάπτυξης τους και αυτό είναι που ξεχωρίζει την παιδαγωγική μας δουλειά και μας διακρίνει αισθητά από τους περισσότερους βρεφονηπιακούς σταθμούς. 


Μέσα σε αυτό το κλίμα , μας αποκαλύφθηκε μέσα από την παρατήρηση,   ότι η παιδική ηλικία 3-6 παρουσιάζει μια έμφυτη κλίση, μια ευαισθησία  για να σκαρφαλώνει και να αιωρείται. Άλλοτε να  αγωνίζεται να ανέβει , να ισορροπήσει, να φτάσει, να δυναμώσει και άλλοτε   για  να χαλαρώσει αιωρούμενο. 
 
Οι κούνιες της παιδικής χαράς είναι ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια αυτής της ηλικίας, όμως έχουν περιορισμούς ως προς την χρήση τους. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο με έναν συγκεκριμένο τρόπο, που περιορίζει την φαντασία, αλλά και την ανάγκη του παιδιού να ανακαλύψει και να κινήσει κάθε μυ του σώματός του, κάθε μέλος του, να χρησιμοποιήσει τις δικές του δυνάμεις και την φυσική του δύναμη, για να διασκεδάσει. 


Η αιώρηση στα πανιά- αντίθετα από μια κούνια-  ανταποκρίνεται ακριβέστατα στην παιδική φύση και ανάπτυξη. Αφήνοντας την ελευθερία στο παιδί να πειραματιστεί με το σώμα  του, με την φυσική του δύναμη, επιτρέποντας στο παιδί να χρησιμοποιήσει το πανί για να ενδυναμώσει, να γνωρίσει τα μελή του σώματός του, να τα κινήσει, να τα συντονίσει, άλλοτε καθήμενο, άλλοτε αιωρούμενο ή ξαπλωμένο.Με στόχο να εκτονωθεί , να γυμναστεί,  να χαλαρώσει ή να ηρεμήσει, ακούγοντας του προσωπικούς ρυθμούς του, τις ανάγκες του, σπρωγμένο πάντα  από ένα εσωτερικό κίνητρό .

Οι αιώρες που χρησιμοποιούνται στην Aerial Yoga γίνονται "ευκαιρίες" για τα παιδιά. Ζώντας σε έναν κόσμο που περιορίζει , οι αιώρες είναι μια ευκαιρία ελευθερίας για το παιδί ,   ευκαιρία να αφουγκραστεί τον εσωτερικό του κόσμο, το σώμα του και την ικανότητα κίνησης του και παράλληλα ευκαιρίες  ανάπτυξης, σωματικής και ψυχικής ακολουθώντας τους προσωπικούς φυσικούς νόμους και την δική του  φωνή. 

Μέσα σε αυτό το κλίμα τολμήσαμε να βάλουμε στο παιδαγωγικό μας περιβάλλον 3 αιώρες και παρέχουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να τις χρησιμοποιούν τόσο ελεύθερα, όσο και συντονισμένα, εβδομαδιαία μέσα στα πλαίσιά της γνωριμίας με την γιόγκα και την αέριαλ γιόγκα. 


Η εκπαιδεύτρια της γιόγκα δείχνει και κατευθύνει σε στάσεις μέσα στο πανί , όμως στην διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού και της ελεύθερης δραστηριότητας είναι που το παιδί μπορεί να χρησιμοποιήσει όσα έμαθε  και να πάει παραπέρα.

Παρατηρούμε ότι τα παιδιά  από μόνα τους παίρνουν στάσεις μέσα στο πανί που θα ζήλευαν άνθρωποι που χρόνια ασχολούνται με την γιόγκα. Ανακάλυψαν αυτό που οι ενήλικες - αποσυνδεδεμένοι με το σώμα τους- αναζητούν να ανακαλύψουν στα κέντρα γυμναστικής. 


Τί είναι τελικά το πανί και η αιώρηση;
 -Ένα παιχνίδι παιδικό, 
και τί είναι το Παιχνίδι;
Η ανακάλυψη του ποιος είμαι  εγώ και που μπορώ να φτάσω!



Καλές αιωρήσεις! 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

βιβλιοπροτάσεις σχετικες με την διατροφή

Προτάσεις για βιβλία που μπορείτε να διαβάσετε  σχετικά με τη διατροφή. Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι. Άννα Ράσελμαν Εκδόσεις: Άμμος Μετά το Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα Τρυποδόντη που μας έμαθαν να πλένουμε τα δόντια μας, ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι, μας μαθαίνουν να τρώμε αργά και να μασάμε καλά το φαγητό μας. Και τώρα ξέρουμε τι συμβαίνει μετά από κάθε γεύμα στο Σταθμό του Στομαχιού! Η οδοντογλυφίδα που έγινε οδοντογλυφίδα. ΣοφίαΜαντούβαλου Εκδόσεις Πατάκη Η λαίμαργη Οδοντογλυφίδα έφαγε ογδόντα κεφτεδάκια, ογδόντα τρουφάκια και ογδόντα μεζεδάκια και έγινε Ογδοντογλυφίδα. Ποιος θα τη βοηθήσει να απαλλαγεί από το γ και να ξαναγίνει Οδοντογλυφίδα; Το λυκάκι θα δεχτεί να γίνει γλυκάκι; Η αλατιέρα θα γίνει γαλατιέρα; Η κουρούνα θα γίνει γουρούνα; Τα αυγά θα κάνουνε καβγά; Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο. Βερούλη Άννα – Μιχαλόπουλος Νίκος Εκδόσεις Άγκυρα   Είναι ποτέ δυνατόν να χωρέσουν πέντε σωματοφύλακες σ’ ένα ψυγ

Δραστηριότητες για βρέφη (μέρος πρώτο )

Τους τελευταίους 2 μήνες 3 από τις καλύτερες φίλες μου έγιναν για πρώτη φορά μητέρες. Μέσα στις αγωνίες μιας νέας μητέρας είναι και πως θα απασχολήσει δημιουργικά το νέο μέλος της οικογένειας και πως μπορούν αν παίξουν με ένα τόσο μικρό μωρό. Δυστυχώς από την εκπαίδευσή  μου ( είμαι νηπιαγωγός δηλαδή εκπαιδευτικά στο πανεπιστήμιο για τις ηλικίες 3-6 ετών) δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για τα μωράκια μιας και δεν έχω δουλέψει ατομικά με τόσο μικρά παιδιά. Μετά την δημιουργία του βρεφονηπιακού μας σταθμού "Πρωτοβαδίσματα" ο οποίος δέχεται βρέφη από 4 μηνών , έμαθα πόσο σημαντικό είναι το δημιουργικό παιχνίδι στα βρέφη για την ανάπτυξή τους. Όταν απέκτησα και την κόρη μου το δημιουργικό παιχνίδι έγινε και μέρος της καθημερινότητας στο σπίτι. Έψαξα, διάβασα, έμαθα, πειραματίστικα, πήρα μέρος σε μαθήματα PEKiP και baby yoga και μέσα από τις επόμενες αναρτήσεις θα ήθελα απλώς να σας μεταφέρω τις εμπειρίες μου , που ίσως σας φανούν κι εσάς τόσο χρήσιμες όσο σ'εμένα σαν μητέρα και

ΛΟΓΙΑ ΓΟΝΕΩΝ

Πως βλέπουν οι γονείς  τα Πρωτοβαδίσματα μας: Φτάσαμε αισίως στο τέλος της χρονιάς και νιώθω την ανάγκη να σας πω δυο λογάκια. Πρώτα απ' όλα, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε, η Αμαλία και εγώ, για την αγάπη και τη φροντίδα που δώσατε στο μικρό μας Γιάννη. Από τη πρώτη κιόλας μέρα, καταλάβαμε ότι το παιδί μας ήταν σε καλά χέρια και ότι θα μάθαινε κοντά σας πολλά πράγματα. Μέσα σε αυτά τα δύο συναρπαστικά χρόνια που περάσαμε κοντά σας, παρακολουθήσαμε το λιονταράκι μας να γίνεται αστεράκι και να μαθαίνει καθημερινά νέα και συναρπαστικά πράγματα με τέτοιο τρόπο που ακόμα και μεις το ζηλέψαμε. Είναι δύσκολο να περιγράψω τα συναισθήματα που τρέφουμε για σας επομένως θα καταλήξω λέγοντας: Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Μαρία και την Αλεξάνδρα, την Αγγελική, τη Πελαγία, την Ιωάννα, το Κυριάκο, τη κυρία Ειρήνη. Έχετε κερδίσει όλοι σας μια ξεχωριστή θέση στη καρδιά μας. Θα μας λείψετε... Κώστας - Αμαλία θέλω να ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου για όλα όσα προσφέρατε τόσο απλ